fbpx

Oprettelse af en hotline bemandet af frivillige

Det er et stort ønske at få oprettet en HOTLINE, så borgere med handicap har et sted, de akut kan kontakte for at få råd og vejledning, når det drejer sig om at forstå og reagere på et afslag på en ansøgning fra hjemkommunen.
Vi ved, at der spildes mange unødige kræfter og bekymringer, når man modtager et afslag. Ofte handler det i første gang om at få ro på og lige få et overblik over, hvor lang tid der resterer, inden afslaget skal påklages eller ankes. Dernæst drejer det sig om at finde ud af, hvad borgeren selv kan håndtere og hvad borgeren har brug for hjælp til.

Et af Hotline-projekterne er at uddanne 20 frivillige til at drive en hotline, hvor der er fokus på, hvordan man som borger skal agere i klagesystemet.

 

X
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Skriv dig op til vores nyhedsbrev og få nyt fra Foreningen Dike direkte til din indbakke