Handels- og leveringsbetingelser

Handels- og leveringsbetingelser for Foreningen DIKE’s webshop og donationer:

Foreningen Dike
Bøgelundvej 24
7620 Lemvig
E-mail: kontakt@foreningendike.dk

Bliv medlem
Alle kan blive medlem af Foreningen DIKE. Foreningens medlemmer er dog typisk mennesker med handicap, pårørende til handicappede og familier med handicappede børn og andre med interesse for området.

Som medlem af foreningen har du mulighed for at få rådgivning, hvis din sag er relevant under et af DIKEs projekter og du kan have mulighed for at få retshjælp af DIKEs specialkonsulenter eller tilknyttede advokater. Uanset hvad støtter du DIKEs projekter til fremme af handicappedes
retssikkerhed.

Medlemskaber og kontingent
Det koster 175 kr. om året at blive medlem af Foreningen DIKE for enkeltpersoner.

Der er to typer medlemsskaber: Fortløbende abonnement (hvid boks) eller medlemskab for kun et år ad gangen (blå boks)

Fortløbende abonnement (hvid boks)
Ønsker du et fortløbende abonnement/medlemskab, skal du vælge den hvide boks, hvor du kan betale med Visa, Visa/dankort eller Mastercard, så dit medlemskab fornys automatisk årligt.

Medlemskab for kun et år ad gangen (blå boks)
Ønsker du kun at tegne medlemskab for et år, skal du vælge den blå boks, hvor du kan betale via Mobilepay, Visa, Visa/dankort eller Mastercard eller bankoverførsel. Her fornys dit medlemskab ikke automatisk.

Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab, men vil dog ikke få allerede betalt kontingent retur.

For at sende din bestilling og komme videre til betaling, skal du udfylde felterne med personlige oplysninger og klikke på ”Afgiv ordre” i Kassen.

Du vil modtage en bekræftelse for din tilmelding på skærmen. Hvis du oplyser din e-mailadresse, vil du også modtage en bekræftelse via e-mail.

Donationer
Du kan støtte foreningen DIKE ved at give en donation.

Beløbet, du donerer, trækkes fra din konto med det samme. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved donationen.

Der er ingen fortrydelsesret på de indbetalte beløb.

Du vil modtage en bekræftelse for din donation på skærmen. Hvis du oplyser din e-mailadresse, vil du også modtage en bekræftelse via e-mail.

Betaling

Du kan betale med Mobilepay, Visa, Visa/Dankort, Mastercard eller lave en bankoverførsel til foreningen DIKEs bankkonto.

Alle beløb er i DKK Danske kroner og hvis det er relevant er de inkl. moms.

Du betaler online ved hjælp af Visa, Visa/Dankort og Mastercard via vores samarbejdspartner Nets.
Data, du sender via betalingskort, er krypterede (SSL), og det er kun PBS, der kan læse dem. Hverken foreningen DIKE eller andre har mulighed for at læse oplysningerne. En SSL-kryptering kan du se ved, at der i din browsers adresselinje er en lille hængelås og at adressen starter med https og ikke http.

Hvis du vil betale med Mobilepay, skal du først sikre dig, at dit kort er aktiveret til nethandel (ellers kan du se hvordan du gør det her:

Sådan gør du:
Shop på hjemmesiden og udfyld dine oplysninger, som du peljer.
Vælg betalingsform: DIBS Easy/Nets
Udfyld informationerne på den side, der automatisk dukker op.
Vælg Mobilepay og indtast dit nummer
Tjek om beløb og modtager er korrekt
Du modtager herefter en besked fra Mobilepay på din mobiltelefon
Log på Mobilepay
Træk pilen mod højre, for at godkende betalingen
Du får nu en kvittering fra Mobilepay og en besked på hjemmesiden om, at købet er godkendt.

Vær opmærksom på, at hvis du gerne vil have et løbende medlemskab, der fornys automatisk hvert år, skal du betale med kreditkort, dvs. Visa, Visa/Dankort eller Mastercard.

Fortrydelsesret (gælder kun køb, ikke donationer)
Ved køb foretaget via internettet har du 14 dages fortrydelsesret. Dette gælder naturligvis også i foreningen DIKE’s webshop.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@foreningendike.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vær opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret på donationer.

Indsamling af personlige oplysninger
Når du er klar til at betale for din bestilling, kommer du til bestillingssiden, hvor du bliver bedt om at indtaste visse personlige informationer, såsom navn, post- og e-mailadresse samt betalingsoplysninger. Oplysninger bruges til at sikre, at din ordre kan behandles, og indtastes på en sikker side.

Din e-mailadresse bruges i første sende omgang til at dig en ordrebekræftelse.

Hvis du støtter foreningen DIKE med en donation, kan du også vælge at indtaste dit CPR-nummer – dette er dog ikke et krav. Hvis du indtaster hele dit CPR-nummer (CVR, hvis du er en virksomhed eller en organisation), så sørger foreningen DIKE for, at din donation indberettes til SKAT, da man får fuldt fradrag for gaver op til 16.600 kr./år (2020-takst). Det er ikke muligt selv at indberette donationer til
SKAT.

For at sikre, at bestillinger ikke går tabt, gemmes hver ordre i en database. Databasen befinder sig på en sikker forbindelse, som forhindrer udenforstående adgang til oplysningerne.

Ingen af dine personlige oplysninger bliver givet videre til udenforstående.