De støtter os

Foreningen Dikes arbejde er udelukkende baseret på frivillige bidrag fra privatpersoner, andre foreninger og virksomheder samt fonds- og puljemidler. Dike er en ny forening og har brug for hver en krone, så vi kan fremme handicappedes retssikkerhed. Der er brug for pengene, så vi kan yde konkret retshjælp til mennesker med handicap, der enten er kørt fast i en bevillingssag eller slet ikke kan komme igennem med en ansøgning om hjælp efter serviceloven.

Vores Casehistorier viser, at sagsbehandlingstiden på en sag varierer. I de værste tilfælde strækker en sag sig over mere end 3 år. Det er derfor vanskeligt at fortælle, hvor mange mennesker vi kan hjælpe for  fx kr. 100.000. Vi har dog lavet en udregning på at køre en sag for en person, der ansøger om en BPA-ordning (borgerstyret personlig assistance). Her er vi endt med en gennemsnitspris på kr. 125.000 pr. sag (et gennemsnit udregnet ud fra 120 sager). Så for at hjælpe så mange mennesker som muligt, så skal der samles rigtig mange støttekroner ind.

Foreningen Dike er taknemmelige for både små og store beløb, for hver en krone tæller i det vigtige arbejde.

Fonds- og puljemidlerne skal gå til konkrete projekter, mens de øvrige indsamlede beløb går til fx drift af en telefonisk hotline, så handicappede kan få rådgivning i akutte situationer. Pengene går desuden til retshjælp til de mennesker, der er i størst nød.

Støt Dikes arbejde for bedre retssikkerhed for mennesker med handicap gennem et sponsorat.

Tak for alle donationer og til vores sponsorer

De støtter os