Casehistorier

Visionen for foreningen er at medvirke til at skabe aktive liv for mennesker med handicap. Forudsætningen for at få et aktivt liv er, at man får den hjælp, man har retmæssigt krav på.

Det kan indimellem se uoverkommeligt ud og virke komplet urealistisk, at man nogensinde skal opnå et aktivt og deltagende liv, hvis man ikke kan få hjælp til fx en hjælper, en handicapbil eller en rollator. Derfor vil vi her præsentere de gode historier – dvs. præsentere nogle af de mennesker, der har fået et bedre og mere aktivt liv, fordi de har fået hjælp af foreningen til at føre en sag ved Ankestyrelsen eller klage over en afgørelse fra hjemkommunen.

I nogle af historierne vil personerne optræde anonymt, i andre optræder personerne med navn og billede og andre optræder blot med navn. Det er helt op til den enkelte person eller familie, om de vil dele deres historie og hvordan.

Vil du dele en god historie?

Hvis du har en god historie om et vellykket forløb, du gerne vil have fortalt, så er du naturligvis mere end velkommen til at kontakte os.

Casehistorier

Olie under neglene og vind i håret

Denne artikel indgår i en portrætserie, hvor vi introducerer folkene omkring Foreningen Dike. Denne gang handler det om Dike-medlem Minna, som er gift med Bent. Vi har tidligere bragt historien om d...

Læs historien
people

BLIV MEDLEM

Du kan blive medlem af foreningen og være med til at støtte vores arbejde. Du kan melde dig ind med det samme.

hands

STØT OS

Vil du, din organisation eller virksomhed bidrage til at hjælpe handicappede borgere til aktive liv.

phone

KONTAKT OS

Du er altid velkommen til at kontakte os – hvis du har brug for hjælp eller ønsker at støtte foreningen. Ring eller skriv.