Byråd vil kulegrave handicapområde efter klager fra pårørende

Hanne Laursen er mor til Camilla, der er svært handicappet. Hun er medlem af Foreningen Dike og en af de pårørende, der er stået frem i Horsens Folkeblad og fortalt om, hvordan hun må kæmpe og kæmpe for at få den hjælp, hendes datter har behov for.

I Hedensted kommune kan handicappede mennesker og deres pårørende nu derfor se frem til, at både børne- og voksenhandicapområdet bliver kigget efter i sømmene.

På byrådsmødet onsdag aften vedtog et enigt byråd nemlig at sætte gang i en undersøgelse, der skal afdække, om kommunen lever godt nok op til sin egen handicappolitik.

Aftalen blev, at udvalget for læring og udvalget for social omsorg, der tager sig af henholdsvis børne- og voksenhandicapområdet, skal udarbejde et kommissorium og økonomi for undersøgelsen, herunder hvilke dele, der skal være interne, og hvilke dele, der skal være eksterne. Både brugere, pårørende og handicaprådet skal inddrages.

Læs mere i Horsens Folkeblad.